Document Type : Research paper

Authors

  1. 1. آرمن، سید ابراهیم و زهرا پاک نهاد. (1389ش). تیار الوعی فی(التلصص) لصنع الله ابراهیم؛ السنه الثانی، العدد 8، ذوالحجه1431، الصفحات 9-18.

    2. اسحاقیان، جواد. (1387ش). از خشم و هیاهو تا سمفونی مردگان؛ چاپ اول، تهران: نشر هیلا.

    3. اصغری،جواد. (1387ش). «نگاهی تحلیلی به تکنیک روایی سیلان ذهن»؛ فصلنامة پژوهشهای ادبی، سال پنجم، شمارة 21، صص9-22 .

    4. أنیس، ابراهیم؛ منتصر و الغیر(1972م). المعجم الوسیط؛ القاهرة: المکتبة الإسلامیة.

    5. ایرانی، ناصر. (1380ش). هنر رمان، چاپ اول، تهران: آبانگاه.

    6. ایدل، لیون. (1959م). القصة السیکولوجیة؛ ترجمة محمود السمرة، بیروت: المکتبة الأهلیة.

    7. بیات، حسین. (1387ش). داستان نویسی جریان سیال ذهن؛ چاپ اوّل، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.

    8. بدیر، حلمی. (1988م). الروایة الجدیدة فی مصر (قراءة فی النص الروائی المعاصر)؛ الطبعه الولی، دار المعارف.

    9. پروینی، خلیل و دیگران. (1431ق). «التناص القرآنی فی روایة «اللص و الکلاب» لنجیب محفوظ»؛ اللغة العربیة و آدابها، خریف و شتا، 6(11)، صص 17-38.

    10. حرّی، ابوالفضل.(1390ش). وجوه بازنمایی گفتمان روایی: جریان سیال ذهن و تک گویی درونی؛ پژوهش ادبیات معاصر جهان، شماره 61، صص 25-40.

    11. رادفر، ابوالقاسم.(1366ش). فرهنگ‌واره داستان و نمایش؛ تهران: انتشارات اطلاعات.

    12. روشنفکر، کبری و صلاح الدین عبدی. (1383ش). «ندای زن در آثار نقد واقع گرایانه نجیب محفوظ»؛ مجلة علوم انسانی، 11(2)، صص55-64 .

    13. زیتونی، لطیف. (2002م). معجم مصطلحات نقد الروایـ؛ الطبعه الاولی، بیروت: مکتبة لبنان ناشرون.

    14. سید حسینی، رضا. (1389ش). مکتبهای ادبی؛ تهران: انتشارات نگاه.

    15. شمیسا، سیروس. (1389ش). انواع ادبی؛ چاپ چهارم، تهران: نشر میترا.

    16. طاهری، محمد و معصومه سپهری عسکر. (1390ش). «بررسی شیوه به کارگیری جریان سیال ذهن در رمان سنگ صبور اثر صادق چوبک»؛ مجلة بوستان ادب دانشگاه شیراز، سال 3، شمارة2، صص 169-190.

    17. گری، مارتین. (1382ش). فرهنگ اصطلاحات ادبی در زبان انگلیسی؛ ترجمة منصوره شریف زاده، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

    18. گنجیان خناری، علی و معصومه بادرستانی. (1388ش). «اللص و الکلاب؛ دراسه فی الشکل و المضمون»؛ التراث الادبی، خریف،1(4)، صص 113-122.

    19. محفوظ، نجیب. (1965م). الشحاذ؛ مصر: مکتبة مصر و دار مصر للطباعة.

    20. مستور، مصطفی. (1379ش). مبانی داستان کوتاه؛ چاپ اوّل، تهران: نشر مرکز.

    21. معین‌الدینی، فاطمه.(1387ش). «گونه‌های تک‌گویی در مثنوی»؛ فصلنامة پژوهشهای ادبی، سال5، شمارة 21، صص133-156.

    22. مقدادی، بهرام. (1378ش). فرهنگ اصطلاحات نقد ادبی (از افلاطون تا عصر حاضر)؛ تهران: فکر روز.

    23. میرزایی، فرامرز و مظفر اکبری. (1388ش). «قراءﮤ فی المدرسة الادبیة لروایة الثلاثیـﮥ لنجیب محفوظ»؛ الجمعیـ الایرانیـ للغـ العربیـ و آدابها، بهار و تابستان، 5(11)، صص 115-135 .

    24. ------------------. (1387ش). «بحران فکری و روحی قهرمان در رمان الثلاثیه نجیب محفوظ»؛ پژوهشنامة ادب غنایی، پاییز و زمستان،6(11)، صص 153-164.

    25. میرصادقی، جمال. (1364ش). عناصر داستان؛ چاپ اول، تهران: شفا.

    26. میرصادقی، جمال و میمنت میرصادقی. (1377ش). واژه­نامه هنر داستان نویسی؛ تهران: کتاب مهناز.

    منابع اینترنتی:

    1. اکبری، حمید.(2011م). العناصر القصصیـ روایـالشحاذ؛20/11/2011،www. aklaam.net
    2. بدر یوسف، شوقی.(2011م). تیار الوعی فی الروایـ المصریـ المعاصرﮤ، 20/11/2011، www.arabicstory.net
    3. الیحیی، فرحان.(2011م). تأثیر تیار الوعی فی الروایـ العربیـ، 20/11/2011، www.an-nour.com